Connect with us

ECONOMIC

Loc de parcare blocat de gunoaie și mobilier vechi

• o familie de brăileni ne-a sesizat faptul că, timp de mai multe zile, nu a putut să folosească locul de parcare pentru care plătește chirie la Primărie pentru că era ocupat cu saltele și alte deșeuri aruncate lângă punctul gospodăresc al blocului • după ce cotidianul nostru a solicitat un punct de vedere de la firma de salubritate Polaris, deșeurile au fost ridicate și locul de parcare eliberat • ”Polaris” a precizat că organizează trimestrial campanii gratuite de colectare a deșeurilor voluminoase, tocmai pentru ca acestea să nu fie abandonate pe domeniul public • mulți cetățeni preferă, însă, să se debaraseze de ele aruncându-le unde nu trebuie

Published

on

”Noi avem loc de parcare, dar nu pot parca, pentru că e plin de gunoaie lângă tomberoane!” Într-o sesizare transmisă redacției, o familie care locuiește pe strada Roșiorilor, ne-a cerut ajutor, reclamând faptul că are locul de parcare, pentru care plătește chirie la Primărie, blocat de deșeuri. ”Vă rog să mă ajutați cu următoarea situație: plătesc loc de parcare în spatele blocului, pe strada Roșiorilor, Nr 33, și de aproximativ două săptămâni nimeni nu ridică acest gunoi, iar din această cauză nu mai am loc să parchez. În această dimineață m-am întâlnit cu cei ce colectează gunoiul și aceștia au spus că nu intră în responsabilitatea lor să ia acest gunoi și că se ocupă altcineva. Nu mi se pare normal să plătesc la Primărie un loc de parcare și să nu mă pot folosi de el din cauza gunoiului. Nu este prima oară când se întâmplă asta. Vă mulțumesc!”, este reclamația transmisă, miercuri, 19 noiembrie, pe adresa redacției, de Camelia Hotescu.

Cotidianul nostru a solicitat un punct de vedere din partea operatorului local de salubritate. După ce au luat la cunoștință de situația reclamată de familia în cauză, cei de la firma ”Polaris” au acționat imediat, trimițând la fața locului o platformă pentru ridicarea deșeurilor voluminoase și eliberarea spațiului din jurul platformei de colectare. Pe de altă parte, ”Polaris” precizează că acel tip de deșeuri (saltele și resturi vegetale) nu are ce să caute în zona tomberoanelor destinate deșeurilor menajere sau reciclabile. Saltelele intră la categoria deșeurilor voluminoase, pentru care operatorul local de salubritate organizează trimestrial campanii gratuite de colectare. Mulți brăileni preferă însă să se debaraseze de ele aruncându-le în zona punctelor gospodărești din cartierele de blocului. ”Aceste deșeuri voluminoase nu pot fi ridicate cu mașinile copactoare pe care le folosim pentru colectarea zilnică a deșeurilor menajere. Pentru ele trebuie o platformă specială pe care o folosim în campaniile trimestriale, fără a afecta activitatea zilnică de colectare a celorlalte tipuri de deșeuri. În timpul acelor campanii organizate o dată la trei luni, brăilenii care vor să se debaraseze de deșeurile voluminoase – mobilă, saltele etc – nu trebuie decât să apeleze un număr de telefon, iar echipele noastre se deplasează la domiciliul solicitantului și preiau deșeurile în cauză. Deci procedura este foarte simplă, dar cu toate astea mulți cetățeni preferă să scape de aceste deșeuri voluminoase aruncându-le lângă punctele gospodărești din cartiere sau în alte zone de pe domeniul public. Astfel se ajunge la situații precum cea de pe strada Roșiori care a făcut obiectul sesizării de astăzi. Când primim astfel de sesizări, acționăm pentru ridicarea acestor deșeuri voluminoase, chiar dacă asta afectează ritmul activității curente. O mai bună înțelegere din partea cetățenilor ar duce la evitarea unor astfel de situații”, ne-a transmis firma de salubritate ”Polaris”, precizând că există și o bună colaborare cu Poliția Locală, care aplică amenzi de câte ori îi depistează pe cetățenii indisciplinați.

ECONOMIC

Vineri 7, Black Friday. InfoCons – Protecția Consumatorilor vă recomandă

Published

on

Se apropie perioada mult-așteptată a reducerilor de Black Friday („Vinerea Neagră”), momentul în care ofertele de tot felul par de nerefuzat. Cu toate acestea, spun specialiștii, este important ca fiecare consumator să fie bine informat și protejat atunci când achiziționează bunuri.

„InfoCons pune la dispoziția publicului UNICA Aplicație Onestă de Protecția Consumatorilor InfoCons, un instrument GRATUIT, independent și transparent, care permite contactarea directă și rapidă a numerelor de urgență locale, naționale și internaționale, în cazul în care apar probleme legate de produsele sau serviciile cumpărate. Nu uita: indiferent de promoție, drepturile tale de consumator rămân aceleași. O reducere de preț nu înseamnă o reducere a protecției tale legale”, precizează, într-un comunicat, reprezentanții InfoCons – Protecția Consumatorilor.

InfoCons îi sfătuiește pe consumatori ca, înainte de a cumpăra, să se informeze, să testeze și să-și cunoască drepturile. Iată câteva sfaturi pentru cumpărături sigure de Black Friday:

  • Monitorizați, timp de 30 de zile, prețurile produselor pe care doriți să le achiziționați, pentru a vă asigura că reducerile sunt reale.
  • Verificați dacă produsul este pe stoc.
  • Asigurați-vă că prețul afișat este cel final și include toate taxele.
  • Verificați dacă prețul include costurile de livrare.
  • Înainte de finalizarea comenzii, confirmați că prețul din coșul de cumpărături este identic cu cel afișat în momentul selecției produsului.
  • Evitați produsele contrafăcute și site-urile necunoscute.
  • Citiți recenziile și verificați garanțiile oferite.

În Uniunea Europeană consumatorii au dreptul de a returna produsele achiziționate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a putea beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, este suficient să vă răzgândiți. Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Pentru a consulta excepțiile, accesează site-ul InfoCons.

Comercianții au obligația legală de a informa corect și complet consumatorii. Pe website-ul lor trebuie să fie publicate informații precum:

  • Datele de identificare – denumirea firmei, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, precum și numerele de înregistrare în registrul comerțului și cel fiscal.
  • Caracteristicile principale ale produsului sau serviciului oferit.
  • Prețul final, care include toate taxele.
  • Costurile de livrare, dacă există.
  • Modalitățile de plată și de livrare disponibile.
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului.
  • Durata minimă a contractului, în cazul furnizărilor curente sau periodice.
  • Dreptul de denunțare unilaterală a contractului și modul concret de exercitare a acestuia.

Orice anunț de reducere de preț, exprimat în valoare absolută sau procent, trebuie să fie vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice. De asemenea, el trebuie să fie realizat prin una dintre următoarele metode: menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; utilizarea mențiunilor „preț nou” și „preț vechi” lângă sumele respective; indicarea procentului de reducere și a noului preț lângă prețul anterior, barat.

Spor la cumpărături!

Continue Reading

ECONOMIC

ITM Brăila a dat amenzi de peste 285.000 de lei în luna octombrie

Published

on

În luna octombrie 2025, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Brăila a desfășurat zeci de controale pentru a verifica respectarea dispozițiilor legale care reglementează relațiile de muncă (RM) și securitatea și sănătatea în muncă (SSM), având ca obiective principale: identificarea și combaterea muncii nedeclarate și luarea măsurilor care se impun și creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a angajaților în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă.

Potrivit inspectorului șef al ITM Brăila, Liviu Arhire, în luna octombrie au fost defășurate nu mai puțin de 166 controale și au fost aplicate 218 sancțiuni, valoarea totoală a amenzilor fiind de 285.500 lei. În domeniul relaţiilor de muncă s-au efectuat 86 controale și s-au aplicat 47 de sancţiuni, dintre care 24 de amenzi în valoare de 274.000 lei. La patru angajatori sancționați au fost depistate 13 persoane care desfășurau muncă nedeclarată, fiind aplicate, doar în acest caz, sancțiuni contravenționale în valoare totală de 210.000 de lei.

Din cele 13 persoane identificate prestând muncă nedeclarată, 12 nu aveau contract individual de muncă (CIM) încheiat în formă scrisă, iar o persoană presta activitate în afara programului de lucru stabilit în cadrul contractului individual de muncă cu timp parțial.

Alte deficiențe constatate: acordarea unui salariu net mai mare decât cel evidenţiat în statele de plată a salariului şi în declaraţia lunară privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, transmisă autorităţilor fiscale; nerespectarea dispozițiilor privind munca de noapte; neevidențierea orelor de muncă prestate de fiecare salariat.

În baza Legii nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, în luna ocotmbrie, au fost efectuate 80 de controale. Au fost aplicate 171 de sancțiuni, dintre care trei amenzi în valoare totală de fiind de 11.500 lei. Principalele deficiențe constatate: neasigurare instruire în domeniul securității și sănătății în muncă la angajare și periodic; neasigurarea semnalizării de securitate și sănătate în muncă.

Principalele domenii de activitate în care au fost constatate deficienţe: lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale, fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie, activități de protecție și gardă, comerț cu amănuntul în magazine specializate, cu vânzare predominant de produse alimentare, băuturi și tutun; fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp).

„Inspectoratul Teritorial de Muncă Brăila le reamintește atât angajatorilor, cât și angajaților faptul că încheierea unui contract colectiv de muncă aduce avantaje ambelor părți, salariați și angajatori deopotrivă. Salariații pot beneficia de locuri de muncă și venituri mai stabile, condiții de muncă mai bune, aplicarea principiului egalității de șanse și tratament și protecție suplimentară în exercitarea drepturilor legale, participarea la procesele decizionale, concilierea vieții profesionale cu cea de familie, în timp ce angajatorii pot crea un climat de muncă favorabil performanței, productivitate, eficacitate, responsabilitate și loialitate a personalului sporite, soluționarea timpurie a litigiilor. Contractele și acordurile colective negociate și înregistrate în condițiile legii au valoare juridică, iar clauzele acestora se aplică tuturor angajaților/lucrătorilor din unitate”, a mai precizat șeful ITM Brăila.

Continue Reading

ECONOMIC

Se oprește apa în cartierele Radu Negru (case), ANL Lacu Dulce și Apollo

Published

on

• marți, 11 noiembrie, se oprește furnizarea apei potabile în mai multe cartiere ale municipiului, pentru executarea unor lucrări în cadrul contractului cu fonduri europene (POIM), informează reprezentanții CUP „Dunărea” SA

Compania de Utilități Publice (CUP) „Dunărea” Brăila anunță că va întrerupe furnizarea apei potabile în ziua de marți, 11 noiembrie 2025, între orele 8:30 – 14:30, pentru executarea unor lucrări de reabilitare în cadrul Contractului CL 1 Lot 2 – Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată din județul Brăila (POIM) în perioada 2014 – 2020.

Vor fi afectați de oprirea furnizării apei potabile utilizatorii casnici, agenții economici și instituțiile publice din zona delimitată de Strada Comunarzi, Șoseaua de Centură și Șoseaua Națională Veche, precum și abonații CUP din cartierele Radu Negru (zona de case) și ANL Lacu Dulce.

Tot marți, 11 noiembrie, între orele 8:00 – 18:00, se va întrerupe furnizarea apei potabile într-o altă zonă a municipiului, pentru executarea unor lucrări de reabilitare realizate în cadrul Contractului CL 1 Lot 1 – Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată din județul Brăila (POIM).

De data aceasta, vor fi afectați de oprirea furnizării apei potabile toți utilizatorii casnici, agenții economici și instituțiile publice din perimetrul cuprins între Strada Apollo, Bulevardul Dorobanților, Strada Ardealului și Strada Podului.

Regretăm faptul că vor fi afectați de aceste lucrări mai mulți utilizatori și îi asigurăm că societatea noastră va face tot ce este necesar pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile într-un timp cât mai scurt; aceste intervenții sunt necesare pentru modernizarea rețelelor de distribuție a apei potabile. Totodată, rugăm toți abonații afectați de lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic pe perioada întreruperii furnizării apei”, se precizează în comunicatul CUP „Dunărea” SA Brăila.

Abonații CUP „Dunărea” sunt informați, de asemenea, că, la reluarea alimentării cu apă, este posibil ca la robinete să curgă apă tulbure, din cauza antrenării depunerilor din conducte. „Recomandăm să se folosească apa doar în scopuri menajere, pentru scurt timp, până la limpezirea ei”, precizează sursa citată.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.